Coördinator HR Administratie Provincie Zeeland
Functie omschrijving Coördinator HR Administratie Provincie Zeeland
Binnen team P&O acteert, faciliteert en adviseert onderdeel personeelsadministratie op (arbeidsvoorwaardelijke) personeelsvraagstukken en de processen in-, door- en uitstroom van medewerkers. In 2024 zijn de in- door- en uitstroomprocessen gedigitaliseerd. De medewerkers van personeelsadministratie hebben een actieve bijdrage in deze ontwikkeling door input te leveren ten aanzien van bestaande en gewenste toekomstige werkwijze. Als gevolg van ziekte zijn wij tijdelijk op zoek naar een ervaren kracht die naast het uitvoeren van werk het team helpt om de nieuwe werkprocessen te borgen en zorg te dragen voor een goede werkverdeling.
Wat ga je doen?
Coördineren HR administratie
- Je draagt zorg dat er actuele procedures en werkinstructies zijn.
- Je kijkt met een kritische blik naar processen van de personeelsadministratie en ziet toe op naleving van deze processen, zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft en doelstellingen behaald worden. Doelstelling is dat er binnen het team een eenduidige werkwijze wordt gehanteerd.
- Je bent medeverantwoordelijk voor de kwaliteit van het totaal proces aan administratieve HR-werkzaamheden, die voldoet aan de wensen en verwachtingen van de klant. Dit doe je door de kwaliteit van de geleverde dienstverlening te bewaken en afwijkingen en verbetermogelijkheden te rapporteren aan de unitmanager P&O.
Meewerken
Naast het coördineren van werk en processen ben je het aanspreekpunt voor arbeidsvoorwaarden en het bewaken van de tijdige en adequate administratieve en procedurele afhandeling van de verschillende processen.
Advisering aan en afstemming met HR-businesspartner en HR-manager op het gebied van arbeidsvoorwaarden van provinciale medewerkers;
Instroom
- Het doen van een salarisvoorstel ten aanzien van geselecteerde kandidaat;
- Voeren van arbeidsvoorwaardengesprekken met geselecteerde kandidaat;
- Overeengekomen afspraken vertalen in arbeidsovereenkomsten, detacheringsovereenkomsten en inzetcontracten t.b.v. ingehuurd personeel;
Doorstroom
- Opstellen van brieven t.b.v. o.a. het werken in opdrachten, waarneming en bevoegdheden en addenda t.b.v. o.a. (tijdelijke) aanpassingen arbeidsduur en wijzigingen generieke functies, functieniveaus.
- Beantwoorden van vragen van medewerkers aangaande (arbeidsvoorwaardelijke) vraagstukken.
Uitstroom
- Opstellen van ontslagbrieven, eventuele getuigschriften, berekening transitievergoeding.
Over je werkzaamheden en de resultaten leg je verantwoording af aan de unitmanager personeel en organisatie.
Ben jij daarnaast ook op zoek naar mogelijkheden om aansluitende scholing te volgen? Dan ben je hier aan het juiste adres!
Functie eisen Coördinator HR Administratie Provincie Zeeland
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator op het gebied van HR;
- Aantoonbare werkervaring met AFAS;
- Aantoonbare kennis van cao Provincies;
- Aantoonbare werkervaring met het optimaliseren van werkprocessen;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met P&O administratie;